Közösségi oldalak a légitársaságok szolgálatában

A közösségi oldalak használata egyre inkább része életünknek - ebben pedig újabb üzleti (marketing) lehetőség vannak, melyeket érdemes használni. A közösségi oldalakon keresztül közvetlenül és gyorsan lehet a vevőkkel kommunikálni, a kapcsolattartás pedig sokkal személyesebb hangvételű mint bármi más. A légitársaságok nagy része alaposan kihasználja a Facebook, a Twitter és tsai kínálta lehetőségeket. Íme néhány példa, melyekből nem csak légitársaságok tanulhatnak.

Hűségprogram: A Virgin Atlantic az egyik olyan légitársaság, amelyik nagy hangsúlyt fektet a Twitteren és a Facebookon való jelenlétre. Tapasztalataik szerint ezeken a csatornákon keresztül gyorsabban és egyszerűbben jutnak el hozzájuk az utazók visszajelzései, sőt maga a légitársaság is könnyebben tud reagálni ezekre. Véleményük szerint ezek a kommunikációs csatornák sokat javítottak szolgáltatásaik minőségén, az egyes problémák kezelése, az ügyintézés sokkal ügyfélbarátabb lett.

Kedvezmények: A közösségi oldalak áldásos hatását az utazók pénztárcája is megérzi. A légitársaságok Facebook és Twitter üzeneteit folyamatosan követők első kézből értesülnek a kedvezményes ajánlatokról és akciókról. Aki sokat utazik, jó ha képben van, így sokat spórolhat - nem csak az általános kedvezmények, hanem a közösségi oldalak felhasználóinak meghirdetett akciós ajánlatok is jelentős megtakarítást eredményezhetnek. Jó példa erre a Germanwings, mely 2009-ben kezdte marketingeszközként használni a közösségi oldalakat. Egyik legnépszerűbb akciójuk a "Lucky Tuesday" (Szerencsés kedd), amikor is egy-egy kérdést tesznek fel a Twitteren, és a helyesen válaszolók között repülőjegyre beváltható vouchereket sorsolnak ki.

Megosztás és kapcsolattartás: Nem csak a légitársaság és az utazó, hanem az utazók közötti kapcsolattartásnak is jó csatornája a közösségi oldal. Aki profitál egy kedvező ajánlatból, az valószínűleg megosztja azt, így tudatva barátaival és ismerőseivel a lehetőséget. Ez a fajta "ingyenreklám" nem kerül semmibe, de nagyon sokakhoz elér. Ugyanígy mindenki számára hasznos, ha az utazók megosztják egymással tapasztalataikat, tanácsokat adnak. A Malaysia Airlines ügyfélrendszere, az MHBuddy nem csak a megszokott szolgáltatásokat biztosítja. A becsekkolás, beszállókártya-nyomtatás mellett arra is van lehetőség, hogy leellenőrizzük, van-e facebookos ismerősünk a járaton. Ha igen, kapcsolatba léphetünk vele, és a rendszeren keresztül kérhetünk egymás melletti ülőhelyet is.

Vészhelyzetek megoldása: Az elmúlt év időjárási anomáliái igazán próbára tették a légitársaságokat - most kiderült, hogy ki a legjobb problémamegoldásban, kommunikációban. Aki használta a közösségi oldalakat, az minimális munkaerőfelhasználással a lehető leggyorsabban a létező legtöbb ember számára tudott hasznos információkat adni. Ezzel nem csupán az utazók komfortérzetét növelte (ilyenkor nincs rosszabb, mint infomáció nélkül idegesen várni...) hanem az ügyfélszolgálaton, check-in pulton dolgozó kollégák életét is megkönnyítette.

Repülés alatti kommunikáció és szórakoztatás: A légitársaságok igyekeznek elősegíteni, hogy utasaik a repülés alatt is kapcsolatban maradhassanak barátaikkal. A Delta, a US Airways, a Virgin America és a United Airlines egyes járatain a fedélzeti Wi-Fi használatával ingyenesen biztosítják a Facebook elérését.

A bejegyzés trackback címe:

https://vojazs.blog.hu/api/trackback/id/tr922771052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (5) börzsöny (6) brazília (11) budapest (24) családinyaralás (8) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (11) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (52) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (16) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (32) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (19) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com