A közösségi oldalak használata egyre inkább része életünknek - ebben pedig újabb üzleti (marketing) lehetőség vannak, melyeket érdemes használni. A közösségi oldalakon keresztül közvetlenül és gyorsan lehet a vevőkkel kommunikálni, a kapcsolattartás pedig sokkal személyesebb hangvételű mint bármi más. A légitársaságok nagy része alaposan kihasználja a Facebook, a Twitter és tsai kínálta lehetőségeket. Íme néhány példa, melyekből nem csak légitársaságok tanulhatnak.
Hűségprogram: A Virgin Atlantic az egyik olyan légitársaság, amelyik nagy hangsúlyt fektet a Twitteren és a Facebookon való jelenlétre. Tapasztalataik szerint ezeken a csatornákon keresztül gyorsabban és egyszerűbben jutnak el hozzájuk az utazók visszajelzései, sőt maga a légitársaság is könnyebben tud reagálni ezekre. Véleményük szerint ezek a kommunikációs csatornák sokat javítottak szolgáltatásaik minőségén, az egyes problémák kezelése, az ügyintézés sokkal ügyfélbarátabb lett.
Kedvezmények: A közösségi oldalak áldásos hatását az utazók pénztárcája is megérzi. A légitársaságok Facebook és Twitter üzeneteit folyamatosan követők első kézből értesülnek a kedvezményes ajánlatokról és akciókról. Aki sokat utazik, jó ha képben van, így sokat spórolhat - nem csak az általános kedvezmények, hanem a közösségi oldalak felhasználóinak meghirdetett akciós ajánlatok is jelentős megtakarítást eredményezhetnek. Jó példa erre a Germanwings, mely 2009-ben kezdte marketingeszközként használni a közösségi oldalakat. Egyik legnépszerűbb akciójuk a "Lucky Tuesday" (Szerencsés kedd), amikor is egy-egy kérdést tesznek fel a Twitteren, és a helyesen válaszolók között repülőjegyre beváltható vouchereket sorsolnak ki.
Megosztás és kapcsolattartás: Nem csak a légitársaság és az utazó, hanem az utazók közötti kapcsolattartásnak is jó csatornája a közösségi oldal. Aki profitál egy kedvező ajánlatból, az valószínűleg megosztja azt, így tudatva barátaival és ismerőseivel a lehetőséget. Ez a fajta "ingyenreklám" nem kerül semmibe, de nagyon sokakhoz elér. Ugyanígy mindenki számára hasznos, ha az utazók megosztják egymással tapasztalataikat, tanácsokat adnak. A Malaysia Airlines ügyfélrendszere, az MHBuddy nem csak a megszokott szolgáltatásokat biztosítja. A becsekkolás, beszállókártya-nyomtatás mellett arra is van lehetőség, hogy leellenőrizzük, van-e facebookos ismerősünk a járaton. Ha igen, kapcsolatba léphetünk vele, és a rendszeren keresztül kérhetünk egymás melletti ülőhelyet is.
Vészhelyzetek megoldása: Az elmúlt év időjárási anomáliái igazán próbára tették a légitársaságokat - most kiderült, hogy ki a legjobb problémamegoldásban, kommunikációban. Aki használta a közösségi oldalakat, az minimális munkaerőfelhasználással a lehető leggyorsabban a létező legtöbb ember számára tudott hasznos információkat adni. Ezzel nem csupán az utazók komfortérzetét növelte (ilyenkor nincs rosszabb, mint infomáció nélkül idegesen várni...) hanem az ügyfélszolgálaton, check-in pulton dolgozó kollégák életét is megkönnyítette.
Repülés alatti kommunikáció és szórakoztatás: A légitársaságok igyekeznek elősegíteni, hogy utasaik a repülés alatt is kapcsolatban maradhassanak barátaikkal. A Delta, a US Airways, a Virgin America és a United Airlines egyes járatain a fedélzeti Wi-Fi használatával ingyenesen biztosítják a Facebook elérését.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.