Sportos nyári hétvége Diósjenőn

Itt a nyár, így mi is megkezdtük a nyaralós programokat, elsőként – szokás szerint - egy sportos hosszú hétvégével, ezúttal a Budapesttől mindössze 60 km-re található, a Nógrád megyei Diósjenőn.

A Börzsöny lábánál fekvő Diósjenő Budapesttől kb. 45-50 perc alatt elérhető az M2-es úton. Az erdőszéli település zsákfalu, így átmenő forgalom nem zavarja a nyugalmat. Ideális kiindulópont erdei túrázáshoz, hegyi kerékpározáshoz vagy akár pecázáshoz.

A faluban van kemping, panzió és kiadó vendégház is: a mi választásunk ez erdő mellett álló „Forest House” kis házaira esett. Tavaly ősszel az egyik túránkon láttuk meg, és rögtön megtetszett – nem is csalódtunk benne. Bár alapterületre nem nagy (40 m2-es házhoz 50 m2-es terasz tartozik), kívül-belül tökéletesen kényelmes. Igazából hosszasan sorolhatnám, hogy mi mindennel van felszerelve, de szerintem felesleges. Ezt ugyanis a weboldalán pontosan leírva megtalálja mindenki, akit érdekel. A legnagyobb wow-faktor kétségkívül a teraszon található privát jacuzzi, de ami igazán nagyszerűvé tette a helyet, az a vendéglátók hozzáállása. Az olyan apróságok, mint színező és játék a gyerekeknek, grillezéshez felaprított fa, hűtőbe bekészített üveg pezsgő és csokoládé, a precízen visszaigazolt foglalást, a részletes levél az érkezés mikéntjéről az utazás előtt… és még sorolhatnám hosszasan. Bátran ajánlom mindenkinek a helyet – őszre, télre, tavaszra és jövő nyárra: mert idén már nem láttam szabad helyet a naptárukban….

Kép forrása: foresthouse.hu

Bár valószínűleg ezt a néhány napot a házikóhoz tartozó medencében és a jacuzziban is el tudtuk volna tölteni, azért szokásunk szerint sportos programokkal gazdagítottuk a hétvégét. Elsőként egy tavaly ősszel már végigjárt túrát ismételtük meg.

Diósjenőről először a Csehvárhoz kapaszkodtunk fel. Az Árpád-kori várból nem sok maradt: a sánc vonala is alig-alig vehető ki már. A kirándulás első meredek szakasza idáig tartott: innen könnyebb az útvonal, a Kemence-patak mellé fordultunk ki (mi ősszel a Gál-forrásnál szalamandrát is láttunk, most meg kellett elégednünk ebihalak tömegével). Kereszteztük a Királyházára és Kemencére vezető betonozott erdei utat, majd újra felfelé indultunk a Závoz-tetőig. Innen is pazar kilátás nyílik Diósjenőre és környékére, de mivel maradt még energia, felkapaszkodtunk a Kő-szirtre (jelöletlen út, kb. 1 km oda-vissza), onnan ugyanis tényleg lélegzetelállító a panoráma. A túrát javát itt már letudtuk: Diósjenőig már csak egy rövid lejtős séta várt ránk. Kitérő nélkül 7,5 km a kirándulás, a képek alatt a link a teljes navigációhoz (a Forest House-ig a túra végén kicsit változtatni kell, azaz célszerű maradni a sárga jelzésen), szerintem gyerekkel is könnyen teljesíthető.

A másik erőpróbának két keréken vágtunk neki, az első szakasz ismét a Závoz-tetőig vezetett. Rövid, ámde igen meredek útszakaszról van szó, 14%-os emelkedőt kellett leküzdeni. A hegygerinc után azonban Kemencéig végig lejt az út, ráadásul az árnyas patakvölgyben haladva a kánikula ellenére kellemesen hűvös volt az idő. Az erdészeti útra elvileg csak engedéllyel lehet behajtani, mi azonban jónéhány autóval találkoztunk, és őszintén szólva nem tűnt mindegyik erdészeti járműnek…. A visszaút előtt Kemencén a Kőrózsa Panzióban ebédeltünk egy kiadósat.

Habár egy darabig kacérkodtunk az ötlettel, hogy visszafelé Bernecebaráti – Pénzásás – Diósjenő útvonalon próbálkozunk (legalábbis a család edzettebb fele), de végül maradtunk a járt úton és ugyanúgy Királyháza- Závoz-tető útvonalon tekertünk vissza. Kemencéről Diósjenőre határozottan könnyebb eljutni: hosszabb az emelkedő, de ezért aztán nem is annyira meredek, így összességében kevésbé megerőltető. A Závoz-tetőről Diósjenőre lefelé aztán lehet kapaszkodni a kormányba és a fékbe, hiszen a 14% itt is 14%: a szerpentinen pillanatok alatt lehet felgyorsulni. A táv nálam 27,3 km, szóval az emelkedőt leszámítva nem olyan hatalmas erpőpróba. Akinek van ideje, Kemencén el lehet tölteni hosszabb időt, hiszen van strand meg kisvasút is!

A hétvége alatt teszteltük Diósjenő két éttermét is: a Play Panzió és a Mona Liza Pizzéria is hasonló jellegű menüt kiníál: házias-magyaros ételek, az örök favorit pizza-tészta sorral kiegészítve, így finnyás gyerekek esetében is biztosra mehetünk. Minőségben nekem a Mona Liza jobban bejött, mintha a kiszolgálás is kedvesebb lett volna. Ezen kívül kerti grillezés és teraszon reggelizés jelentette a kulináris élvezeteket, mindkettőt jó szívvel ajánlom!

Hazaútra a kiskamaszunk minden tiltakozása ellenére rövid kultúrprogramot iktattunk be: a Nógrádi várba sétáltunk fel. A településnek is nevet adó vár a 11. században épült, s mivel a 17. században egy villámcsapás után felrobbant, ma már sajnos csak romjai láthatóak - azok viszont már messziről! Sok izgalmat nem rejtegetnek a romos falak, de látogatása ingyenes, csak a dombot kell megmászni érte (illetve fakultatív alapon a kiskamasz nyöszörgését).

A képeket visszanézve vidám nyárindítón vagyunk túl, ebben a szemléletben haladunk tovább a kalandok felé!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com