Ennek a bejegyzésnek a hangzatos "meeting trendek" címet terveztem adni, de miután már kaptam-hideget meleget az idegen szavak használatáért, ezért elvetettem. Kicsit belterjes, szakmázós poszt következik melynek témája: a konferencia- és meeting üzletág irányai 2011-ben, azaz meeting trendek!
1. Újra fellendülés várható - gondolom az ínséges évek után ez jó hír mindenkinek. Az üzleti utazások száma (egyéni és csoportos) újra növekszik. A vevők továbbra is ár- és minőségérzékenyek, és minden eddiginél gyorsabb választ várnak.
2. A választás szabadsága - a hosszú évekig, vagy akár évtizedekig használt csomagajánlatok ideje lejárt. A hangsúly a rugalmasságon van. A vevők minden téren egyéni igényeiket akarják megvalósítani, így a szállodáknak, konferenciaszervezőknek már ajánlatadási szakaszban ehhez kell alkalmazkodni.
3. Foglaltság - várhatóan 2011-ben nőnek a szállodai foglaltsági mutatók, ugyanakkor egy-egy konferencia elnyeréséhez a szállodáknak értéknövelő szolgáltatásokat kell ajánlatukba beépíteni. Ilyen lehet az ingyenes internethasználat, rugalmasabb lemondási/módosítási feltételek stb.
4. Előrefoglalás - ugyan a legtöbb foglalás még mindig az utolsó pillanatban érkezik, de azért lassan változik ez a tendencia is. Egyre több vállalat tervez előre, és akár a jövő évi konferenciáit is elkezdi tervezi, foglalni. Nem a meetingek mérete, hanem mennyisége növekszik.
5. Kapcsolatban - A közösségi oldalak használata fontos a tárgyalások alatt, de talán nem annyira, mint az élet más területén. Ez alól kivétel a LinkedIn és a Youtube, mert a távolmaradó kollégákat ezen keresztül tájékoztatják folyamatosan az eseményekről, tudnivalókról.
6. Zöld szempontok - a hrlyszín kiválasztásában, és a lebonyolítás módjában egyre nagyobb hangsúlyt kap a környezetvédelem, ezért fontos, hogy a szálloda és a konferenciahelyszín maga is foglalkozzon az ilyen jellegű kérdésekkel, a megoldásokat pedig már a tervezési fázisban ismertesse az ügyfelekkel. (Zöld meetingről itt bővebben olvashatsz!)
7. Csapatépítés- a közösségépítő céges kiruccanások száma is emelkedni látszik. A korábbi programok azonban már unalmasak - egyedi ötletek kellenek, és - ami talán ennél is nehezebb - alacsony költségvetés.
8. Lazítás - a hivatalos programok közé újra beékelődik egy kis kikapcsolódás. A szigorú tárgyalási menetrend ugyan megmarad, de egy-egy lazább esti program már belefér a keretbe.
9. Mindenki mindent tud - az internet mindenki előtt ott van, mindenki mindenről tud tájékozódni. Árakról, kedvezményekről, lehetőségekről - érdemes szállodaként is kihasználni a lehetőségeket, és minden fontosat azonnal és pontosan közzétenni.
Ezek a változások természetesen nem érzékelhetőek mindenhol, és nem is mindenütt ugyanúgy. Érdemes azonban látni, hogy máshol merre halad ez az üzletág, így könnyebb lesz lépést tartani a változásokkal.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.