Az új évben nem csak az utazók szokásai változnak, de erre válaszképpen változniuk kell a marketingstratégiáknak is. Az utazás trendeket boncolgató előző posztban megismerhettétek a technikai fejlődés irányait, lássuk ezek milyen változást idéznek elő a marketingstratégiák terén.
1. Keresőptimalizálás - a hagyományos módszereken túl érdemes új, szokatlan keresőszavakkal is próbálkozni. Ezekre újabban vevő a Google. Az pedig továbbra is érvényes, hogy aki nincs az első találati oldalon, az nem is létezik.
2. Mobiltelefon - az okostelefonok bizonyos területeken kezdik átvenni a számítógépek helyét. A weboldalakat úgy kell kialakítani, hogy mobiltelefonokon keresztül is böngészhetőek legyenek. A turizmusban pedig mielőbb okostelefonra letölthető alkalmazásokat kell létrehozni - mielőtt a versenytárs beelőz!
3. Kreativitás - érdemes más szektorokat figyelni, és ellesni az ötleteket. A YouTube vagy a Twitter számtalan lehetőséget rejt, mint ahogy a közösségi oldalak is! A jövő marketingkampányai ezeken a virtuális felüleleten folynak majd.
4. Pontos mérés - minél több energiát, időt és pénzt fordítunk a közösségi oldalakon történő marketingre, annál fontosabb, hogy az elért eredeményeket pontosan tudjuk mérni és elemezni. A pontos eredményekhez ismerni kell a célokat és eszközöket: a közönséget, a módszereket, a mérőszámokat.
5. Weboldal elemzése - a honlap adatainak elemzésekor hajlamosak vagyunk az utolsó kattintásokra figyelni, pedig ugyanilyen lényeges az oda vezető út is. Az idegenforgalomban egy-egy konkrét vásárláig hatalmas idő telik el: az utazó keres, tájékozódik, összehasonlít. Legyünk tisztában azzal, hogy látogatóink weboldalunk melyik részén töltenek hosszú időt, hol olvasgatnak, hol vesznek el. Csak ennek ismeretében lehet pontosan kialakítani az online marketing további elemeit.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.