A blogon is hírt adtam arról, hogy vízre bocsátották a legújabb és leghatalmasabb óceánjáró utasszállítót, a Harmony of the Seas-t. Az ilyen hatalmas hajóknak köszönhetően a tengeri körutazások egyre több embernek elérhetőek. Miközben a hajóstársaságok egy része efféle rekordokat döntöget, közben a kisebb hajókról sem szabad elfelejtkezni. Ezek ugyanis - még ha nem is szerepelnek olyan gyakran a sajtóban - töretlenül népszerűek.
A kis hajóval utazásnak számtalan előnye van - kevesebb utas, kisebb tömeg. A személyzet kevésbé túlterhelt, hiszen jóval kevesebb utas jut egy főre, így lényegesen jobb kiszolgálásban lehet részünk. A nagy hajók nem tudnak mindenhova eljutni - ezekkel a hajókkal a hatalmas óceánjárók által elérhetetlen helyekre is elutazhatunk. És hát van egy másik előnyük is: általában jóval kevésbe környezetszennyezőek, mint óriási társaik. A sok előny mellett egy (nagy) hátrány: az ár, mely gyakran többszöröse annak, amit a nagy hajókon kérnek tőlünk. Hogy mit kapunk cserébe? Hát lássuk....
Kicsi hajó, nagy luxus: ez a francia Ponant, mely jelenleg 5 hajóval rendelkezik. A flotta négy nagyobb hajója - köztük a legfiatalabb, mindössze 1 éves Le Lyria is - egyenként 122-132 kabinnal rendelkezik. A kabinok túlnyomó többsége erkélyes; a hajókon maximum 270 utas fér el. Természetesen itt is van úszómedence, spa, étterem, szórakoztató programok, mindemellett kifinomult elegancia és a francia konyha garantálja a teljes kényelmet. A Ponant legkisebb hajója azonban még ennél is különlegesebb: a Le Ponant egy gyönyörű vitorlás, melynek fedélzetén 32 apró, ámde elegáns kabin mellett 2 étterem és könyvtár is helyet kapott. A Le Ponant olyan kis kikötőkbe viszi el utasait, ahova a hatalmas hajókkal esélyünk sincs eljutni. Mindennek természetesen ára van: a karácsony-szilvesztert is felölelő 9 napos, Grenadine-szigeteket kerülő út ára 5 200 eurótól indul.
A SeaDream két hajóján 56-56 kétágyas kabin foglalható: a 112 főnyi vendégseregről 95 fős személyzet gondoskodik, így garantált a tökéletes pihénes. A legkisebb kabinok ugyan nem túl nagyok (18m2 az alapterületük), de foglalható ennél lényegesen nagyobb (42m2-es) lakosztály is. Akár lakosztály, akár kisebb kabin, mindegyik elegánsan berendezett és kényelmes, a kiszolgálás pedig mindenhol tökéletes. Az úti célok között találunk európai, mediterrán körutat és karibi hajózást is, ezekben közös, hogy a jachtok utasaikat rejtett, apró kikötőkbe, titkos helyekre juttatják el. A SeaDream több díjat is besöpört már, de talán a legbeszédesebb, hogy nászútra ezeket a hajókat ajánlják leginkább.
Az Aqua Expeditions a folyami hajózásban tud nagyot: két hajója van, az egyik az Amazonason, a másik a Mekongon szállítja utasait. Az Aria Amazon 16 lakosztályában összesen 32 vendég számára van hely, az utasokról 27 fő személyzet gondoskodik. A kabinok hatalmas üvegablakain keresztül folyamatosan nyomon követhető a környező táj. A hajó háromszintes, az elmaradhatatlan étterem mellett kinti pezsgőfürdő, edzőterem, masszázsszoba, bár is helyet kapott. Az Aqua Mekongon 20 kabin található, így maximum 40 utas vehet részt egy-egy hajózáson. A 30 m2-es kabinok közül 8 erkélyes, de a hatalmas ablakok itt is garantálják, hogy senki se maradjon le a látnivalókról. A hajón úszómedence, spa, moziterem, étterem és bár is van; a 40 utasról 40 fős személyzet gondoskodik.
És ha már áttértünk a folyami hajókra: a Rajnán találkozhatunk a Uniworld flottájának legelegánsabb tagjával, az S.S. Antoinette-tel. A brazil márvánnyal, velencei tükörrel dekorált hajóban zafírokkal ékesített pazar csillár fogadja a 154 vendéget. Az 57 fős személyzet magasan képzett, tőlük minden pillanatban tökéletes munkát várnak el - legyen szó a vendég holmijának kicsomagolásáról, vagy egy személyre szabott idegenvezetésről. Az "úszó Versailles" kabinjaiban minden a luxusról és az eleganciáról szól. Amikor épp nem egy szárazföldi kiránduláson vesznek részt az utasok, akkor pihenhetnek a teaszobában, megmártózhatnak a tetőterasz fűtött medencéjében vagy megnézhetnek egy filmet a moziteremben.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.