Boutique, design, fashion

Az utazóknak az elmúlt 10-15 évben újabb szállodatípusokat kellett megtanulniuk. Ma már nem elég tisztában lenni a csillagszámokkal (illetve az ezekhez kapcsolódó, és országonként eltérő szabályozással), nem csak olyan kifejezéseket kell ismerni, mint B&B, inn, motel és resort, hanem tudni kell a boutique, design és fashion előtagok jelentését is. Ebben a témában következik egy kis értelmező kéziszótár jellegű poszt!

A boutique hotel jelenség valamikor az 1980-as években kezdődött - New Yorkban, San Franciscóban és Londonban nyíltak meg az első ilyen jellegű szállodák. Jellemzőjük a viszonylag kevés szoba (10-100 között), a magas színvonalú, legmagasabb igényeket is kielégítő berendezés, személyre szabott szolgáltatások, egyedi stílus. Vannak történelmi jelentőségű épületben kialakított szállodák, de nem ritka a modernebb kivitel sem. Gyakran valamilyen téma köré épül a hotel berendezése, stílusa. Amennyiben van étterme a szállodának, úgy magas minőségű, modern konyhát visznek. Célcsoportjuk a 25-55 év közötti, nagyobb jövedelemmel rendelkező osztály. A személyre szabott szolgáltatás itt nem (csak) azt jelenti, hogy igyekeznek a kedves vendéget néven szólítani, hanem azt is, hogy a szálloda személyzete előre tudja, mire van a vendégnek szüksége. A jó boutique hotelben természetes a személyes törődés!

A boutique név először 1994-ben került bele hivatalos utazási katalógusba, mégpedig a Kuoni Travel kiadványába. A boutique-úttörő Kimpton Hotels ragaszkodott szállodái esetében ehhez a jelzőhöz. A Kimpton Hotels nevéhez fűződik az első boutique hotelek közül kettő is, mindkettő San Franciscóban: a Bedford és a Hotel Vintage Court. Az elsők között tartják még számon a londoni The Blake's Hotelt és a New York-i The Morgans-t is.


Általában magánkézben lévő szállodákról van szó - a boutique hotelek fenti definicíója szinte teljesen kizárja a nagyobb, uniformizált láncokhoz való csatlakozást. Az új trend sikerét azonban a nagyobb szállodavállalatok sem nézhették tétlenül, így jött létre pl. a Starwood új brandje, a W Hotels (a Le Meridien, a Westin és a Sheraton mellé), mely eleddig sikerrel ötvözi a nagy láncok előnyeit a boutique-jelleggel.

A boutique hotel, ahogy azt egy kommentelő megfogalmazta....
"....az a butik hotel, ami megfelel az aktuális trendeknek és színes-szagos, csili-vili és általában nem túl nagy (200 szoba alatt), kiváló marketingesei olyan fényképeket tudnak róla csinál(tat)ni, amin még szebbnek látszik, és nem tűnik fel, hogy szobái olykor gyufásdoboz-méretűek

egyéni vendégek töltik meg, akik leginkább maguknak foglalják a szobájukat és a képek alapján beleszeretnek a házba és nem sajnálják kifizetni a szobáért a nem ritkán borsos árat sem"

A boutique hotelek nagy ismerője a Mr & Mrs Smith. Ez a weboldal összegyűjti a világ legjobb és legszebb boutique hoteleit - aki ilyen szállodát keres, kezdje itt a nézelődést! Mindegyik hotelt személyesen meglátogatták, sőt a leges-legjobbakat ki is választották, idén a budget kategóriában budapesti győztessel. Ahol a nézelődést folytatni lehet, az a Boutique Hotels & Resorts International, vagy a Preferred Hotel Group honlapja (amely egyébként a fent említett Kimpton Hotels által 1999-ben létrehozott Boutique Lodging International utódja).

Míg a boutique jelzőt szinte bármelyik szálloda a neve elé aggathatja, nem igaz ez a "design" megjelölésre. A Design Hotels egy 1993-ban létrehozott berlini központú cég, mely jelenleg 50 ország 260, egyébként független szállodáját fogja össze laza szövetségbe. A Design Hotel márkanévért a tagszállodák díjat fizetnek, cserébe sokrétű értékesítési-, marketing és PR-szolgáltatást kapnak.
De milyen is egy Design Hotel? Egyedi. Külseje és belseje is különleges, izgalmas, eredeti és igényes. A szálloda kialakítása a design, a formatervezés köré épül, természetesen szem előtt tartva a vendég igényeit. Magyarországon jelenleg egy tagszállodájuk van, a budai rakparton található 45 szobás Lánchíd 19. A hotelcsoport koncepciója talán érthetőbbé válik néhány képpel - nézzük, milyen is a római kori romokra épült, üvegfelületekkel játszó Lánchíd 19!

Ha őszinték akarunk lenni, a Design Hotelek is a boutique-jelenséghez tartoznak. Nagyjából ugyanaz a koncepció (független, kevés szobával rendelkező szállodák, érdekes, egyedi berendezéssel), a szerveződés csupán a minőséget garantálja, illetve egyes értékesítési és marketing-munkákat fog egybe. Aki szeretne még a közelben design-szállodákat nézni, az próbálkozhat Bécsben (6 db), Grazban, Ljubljanában vagy akár Rovinjban (1-1).

A poszt végére maradtak a fashion hotelek - ez a titulus, ellentétben a design megjelöléssel, szabadon használható. Használja is mindenki, például a budapesti Klotild Palotából Buddha Bart csináló Mellow Mood-csoport is. Egyik márkanevük a Fashion Hotels: az ide tartozó hat darab négycsillagos szálloda saját bevallásuk szerint "egyedi belsőépítészeti kidolgozásokkal és hangulatvilággal, valamint a kor legmodernebb technikai felszereltségével" rendelkezik. A hat szállodából öt Budapesten, egy Bécsben található.

Ha azonban valaki a gugliba beírja, hogy "fashion hotel" akkor leginkább olyan szállodákra bukkan, melyeket egy-egy híresebb divattervező neve fémjelez. Van ahol csak egy lakosztályt alakítottak ki az adott tervező egyedi stílusában, de van ahol egy egész hotel alakult át valamely divatmárka jegyében. És arra is láthatunk több példát, hogy több szálloda is létrejött a máshol már jól megismert márka égisze alatt. A New York-i St Regisben van 160 m2-es, jellegzetes szürke Dior-lakosztály, XVI. Lajos- stílusában berendezve; de választható Tiffany, Milano és Bentley lakosztály is. A londoni art deco-stílusú Claridge Hotel 20 szobáját Diane Von Fürstenberg rendezte be, Christian Lacroix pedig már három párizsi szállodát tervezett át saját stílusában (Le Petit MoulinBellechasse, Notre Dame).

Az Armani első szállodája a világ legmagasabb épületében, a Dubai-i Burj Kalifában nyílt meg, a második, 95 szobás hotel, a divat olasz fővárosában, Milánóban. Az Armani tervei szerint még öt városi és három nyaralószállodát fog nyitni (a következőt állítólag Londonban).

Lesz konkurenciája Dubai-ban: idén nyílik a Palazzo Versace, de ha valaki már most szeretné élvezni a divatmárka luxusát, akkor foglalhat szobát az ausztrál Versace-hotelben (ez volt az első divatmárka nevet viselő szálloda; 2000-ben nyílt meg a Gold Coaston). Három szállodája van a Bulgarinak: London, Bali és Milánó (a shanghai-i 2015-ben nyílik).

A Dominikai Köztársaság fehér homokos, pálmafás tengerpartján pihenhetünk Oscar de la Renta stílusú szobákban - mégpedig a Punta Cana-i Tortuga Bay Resortban. A Karib-térségben ütött tanyát Ralph Lauren is - a márka rajongói a  Round Hill Hotel és Villas Ananász-házában szálljanak meg.
Van Missoni Hotel Kuwaitban és Edinburghban (kiváló helyen: a várat és a Balmoral-kastéllyal összekötő Royal Mile-on), és terveik szerint összesen 30 szállodát fognak nyitni. Lagerfeld az 54 szobás berlini Schlosshotel im Grunewalddal kezdte szállodaipari tevékenységét, a Moschino egy milánói vasútállomást alakított át divatos, 95 szobás szállodává. A sort, ha nem is végtelenségig, de még sokáig lehetne folytatni - és folyamatosan nyílnak az újabb, divatmárkák által fémjelzett hotelek. Ebben a típusban a boutique-jelenség egyedisége a luxus felé halad - elveszítve egyúttal a kis szállodák intim, barátságos légkörét.

A bejegyzés trackback címe:

https://vojazs.blog.hu/api/trackback/id/tr205649372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com

süti beállítások módosítása