Legyél turista Budapesten!

Szeretek turistaként mozogni a saját lakóhelyemen - ráérősen és érdeklődően sétálok, olyan dolgokat is észreveszek, amit máskor nem. Sokszor voltam turista Budapesten - próbáld ki Te is!

A főiskola első napjaiban kezdődött - Budapestre költöztem és eléggé el voltam veszve. Térkép az mindig volt nálam, és ha éppen nem rohantam sehova, akkor új útvonalakat dolgoztam ki az iskola és a kollégium között. Mikor már kialakult egyfajta biztonságérzetem, akkor leszoktam a "mindenhova metróval" módszerről, és először villamosoztam, majd buszoztam (a magamfajta falusinak a kötött pálya mindig megnyugtatóbb). Volt ugyan néhány rész a városban, amit jól ismertem (Rigó utca környéke pl), de elég nehezen helyeztem el térben a dolgokat. Szóval üres (lyukas) óráimban a városban sétálgattam, és nézelődtem körbe.

Aztán a főiskola után hirtelen csomó üres hétvégém lett: már nem járkáltam haza mindig ruhát mosatni, meg kaját feltankolni. Kapóra jött a várost igen jól ismerő férj is - ezért hétvégenként bejártunk egy-egy városrészt. A kötelező turistalátványosságok mellett kevésbé ismert utcákon is lófráltunk. Izgalmas program volt minden szeptemberben a Kulturális Örökség Napjai - ilyenkor egyébként nem, vagy csak nehezen látogatható épületekbe is bejutottunk.

Aztán persze a gyerekek megérkeztével elvesztek az ilyenfajta szabad hétvégék, de azért időről időre továbbra is szívesen válunk turistává. Nem is olyan régen elmentünk a Dohány utcai Zsinagógába (szégyen, de eddig kimaradt), felmásztunk a Bazilika kilátójába (lent már megvolt párszor), és meglátogattuk a margitszigeti Víztornyot is (a lépcsőzést talán, a belépőjegyet már biztosan nem érte meg).

Két hete pedig buszra szálltam, és városnézésre mentem. Na nem a klasszikus fajtára - kifejezetten budapestieknek szervezett túra volt, címe: Nők Budapest labirintusában. Az idegenvezetőnk prof. dr. Pető Andrea, a CEU Társadalmi Nemek Tudománya Tanszékének tanára volt. Elhaladtunk sok ismert épület mellett, de ezúttal kicsit más dolgokat tudtunk meg róluk. Megálltunk a Hermina úton, meglátogattunk egy bájos kápolnát. Jó volt néhány már tudott dolgot feleleveníteni, más tényekre rácsodálkozni, megint másokat megtanulni. Köszönet a profi szervezésért a BUPAP-nak, ha időm és családom engedi, máskor, más túrára is megyek velük, ha Téged is érdekel itt tájékozódhatsz róluk >>>. (A túráról a Népszabadság cikke itt olvasható)

Érdekes dolog turistának lenni Budapesten (vagy bárhol máshol a saját városodban) - próbáld ki Te is!

A bejegyzés trackback címe:

https://vojazs.blog.hu/api/trackback/id/tr414616684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com

süti beállítások módosítása