Tunézia szeretné visszanyerni korábbi idegenforgalmi pozícióját - azaz minél több turistát odacsalogatni. A zavargások után azonban kevésnek látszik a homokos tengerpart, a rövid repülési idő, az olcsóság, a számtalan római emlék - hangosabb, feltűnőbb reklámkampányra van szükség.
A nyár elején 14 európai országban indított plakát-hadjárat azonban sajátos próbálja elérni a kitűzött célt. A turisztikai és marketing szakemberek ugyanis nem elterelni akarják a figyelmet az erőszakos eseményekről, hanem éppen ellenkezőleg - viccet csinálnak belőle.
Az alábbi képek a londoni buszokra elhelyzett reklámplakátok láthatóak. Az elsőn éppen egy nőt masszíroznak, a felirat pedig "They say that in Tunisia some people receive heavy-handed treatment" - kb: Azt mondják, Tunéziában kemény kézzel bánnak az emberekkel. A második: They say Tunisia is a real hot spot - Azt mondják, Tunézia valóban forró hely. Legalul egy harmadik plakát-típus, rajta Karthago romjai: They say Tunisia is nothing but ruins - Azt mondják, Tunézia tiszta rom. Mindhárom szöveg utal a közelmúlt eseményeire, ugyanakkor a képen egy-egy valódi, idegenforgalmi vonzerő látható.
Valóban nem a megszokott reklámszöveg, és talán leginkább azokat sérti, akik a forradalom során harcoltak - vagy csak túllihegjük a dolgokat? Egyáltalán idegenforgalmi reklámban mennyire van helye a humornak? Titeket inkább zavar, vagy inkább megmosolyogtat?
Az idén volt az országnak egy másik, szerencsésebb próbálkozása, éppen Valentin-napra időzítve jöttek ki az alábbi, szívet formázó logóval - kérdés persze, hogy a "fogyasztók" körében melyik vált be jobba....
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Fosztogató gazdagok 2011.09.03. 22:55:40
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
magyar ember teli szájjal 2011.08.29. 20:23:18
hallari 2011.08.29. 20:32:37
ÁrPi 2011.08.29. 21:48:50
lovasrohamra hajazó "lovasturizmusban otthon vagyunk" szöveggel reklámoznák.
Ez a tunéziai-marketing-ötlet plágium elvetése ilyen egy kicsit.
Érthető ez kéhhhemszépen?