Egy nemzetközi, a közösségi oldalak működésével és azok marketingével foglalkozó cég a TripAdvisor, a Booking.com, a Hotel.info, HRS, Hotels.com, Venere és a Holidaycheck oldalakon megjelenő vélemények alapján elkészítette a budapesti négy- és ötcsillagos szállodák összesített értékelését.
Az értékelésbe csak azok a szállodák kerültek be, melyek a fentiek közül legalább négy oldalon szerepeltek, minimum 3, két évnél nem régebbi értékeléssel. Az eredmények százalékpontban kerültek meghatározásra, a maximum a 100. Pontegyenlőség esetén a hotelek ugyanazt a helyezést kapták.
Lássuk az így keletkezett toplistát (1-20-ig):
helyezés | szálloda | csillagszám | pontszám |
1. | Palazzo Zichy Hotel | 4 | 94 |
2. | St. George Residence | 5 | 92 |
2. | Buda Castle Hotel | 4 | 92 |
3. | Corinthia Royal Budapest | 5 | 91 |
4. | Kempinski Hotel Corvinus | 5 | 90 |
5. | Mamaison Izabella | 4 | 90 |
5. | Alta Moda Fashion Hotel | 4 | 90 |
6. | Opera Garden Hotel | 4 | 89,6 |
7. | Starlight Suiten Hotel | 4 | 89,3 |
8. | Le Meridien Hotel | 5 | 88,8 |
9. | Boscolo New York Palace | 5 | 88,7 |
10. | Hotel Castle Garden | 4 | 88,57 |
11. | Sofitel Chain Bridge | 5 | 88,5 |
11. | Belvedere Hotel | 4 | 88,5 |
12. | Best Western Premier Parlament | 4 | 88,1 |
13. | K+K Opera | 4 | 88 |
14. | Adina Apartmanhotel | 5 | 87,6 |
15. | Normafa Hotel | 4 | 87,4 |
16. | Hilton Budapest | 5 | 87,3 |
17. | Intercontinental Budapest | 5 | 87,1 |
18. | Hilton Westend Hotel | 5 | 87 |
18. | Ramada Resort Aquaworld | 4 | 87 |
18. | Lions Garden Hotel | 4 | 87 |
19. | Continental Hotel Zara | 4 | 86,8 |
20. | Mamaison Hotel Andrássy | 4 | 86,5 |
Hogy mennyire lehet komolyan venni az interneten megjelenő szállodaértékeléseket, arról már itt a blogon is olvashattatok korábban. Abban a cikkben az értékelések megbízhatóságáról is volt szó, most azonban még egy tényezőt figyelembe kell venni: interneten, így ezeken az oldalakon is, általában egyéni vendégek foglalnak szobát. Azaz ezt a rangsort a csoportos vagy konferenciavendégek véleménye nem, vagy csak kismértékben befolyásolta - márpedig ez egy igen markáns szegmens a turizmusban, mint vendégéjszakában, mint költésben.
A táblázatból azonban két dolog biztosan látszik. Az egyik, hogy az egyéni vendégek foglalásaiknál előnyben részesítik a mostanában megjelenő trendi, boutique hoteleket. Ennek oka lehet, hogy a kisebb szállodáknál talán hangsúlyosabb a vendéggel való személyes törődés - vagy legalábbis ennek kommunikációja. A másik, hogy a budapesti szállodapiacot uraló két nagy szállodavállalat, az Accor és a Danubius szállodái viszonylag hátul végeztek -a két zászlóshajó, a Sofitel Chain Bridge (lánykori nevén Atrium Hyatt) a 11., míg a Hilton Budapest a 16. Mindkét szállodavállalattól csak egy-egy hotel került be a 20. listába. Ez legalábbis elgondolkodtató - hangsúlyozom: az egyéni vendégek piacán.
Aki részletesen érdeklődik a listába bekerült szállodák iránt, a névre kattintva eljuthat a szálloda weboldalára.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal