5 híres versenypálya

 

Hétvégén rendezik meg a Forma-1-es Magyar Nagydíjat. A belváros utcáin a klasszikus bámész turistát már felváltották a Ferrari- és Red Bull-mezes szurkolók, a fejem felett pedig alaposan megnövekszik ilyenkor a helikopterforgalom - így aztán én sem tudom kivonni magam az esemény alól. Ennek öröméren most 5 érdekes és híres motorsport-versenypályát gyűjtöttem össze egy posztba.

A világ első, kifejezetten erre a célra épült autóverseny-pályája 1907-ben nyílt meg Angliában. Brooklands 4,4 km hosszú aszfaltcsíkja Londontól délnyugatra található. A kettős funkciójú létesítmény - versenypálya és repülőtér - adott otthont az első 24 órás autóversenynek és az első Brit Nagydíjaknak. A 24 órás versenyen a pályát 300 vasúti lámpával világították meg éjszakára: a győztes 2 545,56 km-rel új világrekordot állított be. A pályán kerékpárversenyeket is rendeztek, a világháborúk alatt pedig katonai bázis volt. 1939-ig tartottak itt autóversenyeket. A 2. világháború során súlyosan megsérült a pálya, így 1945 után már csak repülőgépek gyártására használták a hangárokat. Napjainkban gazdag közlekedéstörténeti múzeum található itt: versenyautók, oldtimerek, repülőgépek, buszok, repülőgép-motorok is részei a gyűjteménynek.

Brooklands mintájára épült meg az indianapolisi versenypálya is. A 4 km hosszú ovál 1909-ben nyílt meg. A lelátókon 257 325 néző számára van hely: ez a világ legnagyobb befogadóképességű sportpályája. Az első versenyen még hőlégballonok mérték össze erejüket. Az első - többnaposra tervezett - autóverseny előtt biztonsági problémák merültek fel: a pálya felülete túl piszkos volt, és sajnos több halálos baleset is történt. A tragikus verseny után a pálya felületét sokáig javították, így a következő évtől elkezdődhetett a pálya aranykora. Indianapolis 500, Nascar, Forma-1: számtalan sikeres és izgalmas versenynek adott otthont. Ezen a pályán használták először a visszapillantó tükröt az autókban. Az itt megrendezett Indy 500 verseny különös hagyománya, hogy a győztes nem pezsgővel, hanem tejjel koccint.

A Le Mans-i versenypálya a világ egyik leghosszabb versenypályája: 13,6 km hosszú. 1923-ben nyílt meg az eredeti pálya, melynek legnagyobb eseménye a híres 24 órás verseny. A Le Mans-i 24 órás verseny a világ legrégebbi, folyamatosan megrendezett autóversenye - az 1923-ban kezdődött sorozat csak 1939-49 között szünetelt. Az egész pálya rendkívül gyors, a teljes hossz 85%-ban lehetséges teljes sebességgel (ez ebben az esetben 320 km/órát jelent) menni. A pálya sebességrekordja egyébként 407 km/óra. A pálya útvonalát többször átépítették, a jelenlegi a 15. vonalvezetés. 

Kaliforniában található Laguna Seca versenypályája: a 3,6 km hosszú pályán 11 kanyar található, köztük a híres kanyarkombináció, a "dugóhúzó", melynek bejárata és kijárata között 18 méter szintkülönbség. A kiszáradt tó köré épített versenypályán Forma-1-es versenyt nem, de szinte minden mást már rendeztek: MotoGP, Superbike, Formula 5000, CART, Speed World Challenge, Rolex Monterey Motosports Réunion. A motor- és autóversenyek mellett a pálya már kerékpárversenyeknek és koncerteknek is otthont adott, sőt II. János Pál 72 000 ember előtt itt celebrált misét. Filmben is szerepelt: A kicsi kocsi Monte Carlóba megy című filmben láthattuk. 

A Japán Nagydíj helyszíne Suzuka. Az egykori Honda tesztpálya egyike a világ kevés nyolcas formájú versenypályáinak (a Forma-1-ben ez az egyetlen) - a versenyzők felüljárón keresztezik a pálya vonalát. Hossza 5,807 km, és szinte minden kanyartípus megtalálható rajta. 1987 óta rendeznek itt Forma-1-es versenyt; 2007 és 2008 kivételével minden évben évben ez a pálya adott otthont a Japán Nagydíjnak: ez idő alatt összesen 10x dőlt el Suzukában a világbajnokság sorsa. A versenyben futott körrekordot Kimi Raikönnen tartja: 1 perc 31,540 másodperc alatt ért körbe 2005-ben.  

 

Érdekelnek az autóversenyek? Korábbi F1 témájú posztokat  itt találsz >>>

A bejegyzés trackback címe:

https://vojazs.blog.hu/api/trackback/id/tr7512073251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com

süti beállítások módosítása