Itt a blogon is szerepelt már néhány idegenforgalmi témájú videófilm - és terveim szerint fog is még néhány, szigorúan a jobbak közül.
Jöjjenek most olyan filmek, melyek a szokásostól kicsit eltérő módon igyekeznek egy-egy országot vagy idegenforgalmi szolgáltatást népszerűsíteni.
Az alábbi videón egy szép szőke lány ül egy kisbabával, aki saját bevallása szerint egy egyéjszakás kaland eredménye. "Nem emlékszem honnan jöttél, még a nevedet sem tudom" - mondja a dán hölgy, és arra kéri az apát, írjon neki. A filmről persze később kiderült, hogy a VisitDenmark gerillamarketing akciója, és mindössze öt nap le is vették a webről, de előtte még 800 000 internetező nézte meg. A felmérések szerint a film elérte célját.
Az Air New Zealand fotópályázatra felhívó videója az agresszívan pasizó, fiatalabb férfiakra hajtó nőkből űz gúnyt. A cougar "túl idős, hogy a barátnőd, de túl fiatal, hogy az anyád lehessen". A film ellen tiltakoztak az idősebb nők, és azon férfiak, akik szexuális erőszak áldozatai voltak.
Az Air New Zealand reklámügynökségi kreatívjait nem rettentette el a fenti filmre érkezett kritika. A következő filmben igen jó alakú izmos alkalmazottaik végzik a dolgukat. Ruhátlanul, csupán testfestést "viselve". A videóban megjelenik Rob Fyfe, a légitársaság vezérigazgatója is, akit a netezők a legszexibb üzletembernek választottak. Az ötlet sikerén felbuzdulva később a gépek fedélzetén vetített, biztonsági előírásokat bemutató filmek is hasonló stílusban készültek.
Jöjjön most két ausztrál videó. Az első szlogenje "Where the bloody hell are you?" (kb. hol a büdös pokolban vagy már?) A filmet ezért a szlogenért az Egyesült Királyságban nem engedték képernyőre, mint ahogy betiltották Kanadában is. Szingapúr az inkriminált mondatot kicsit szolidabbra vette: "Hol vagy már?" A film lényege, hogy az ország különböző tájain mutat embereket, akik várnak valakit - a kulcsmondat az utolsó képkockákon, az ausztrál tengerparton, Lara Bingle fotómodelltől hangzik el .
Valószínűleg az előző film kétes sikere eredményezte, hogy a legfrissebb, Ausztráliát népszerűsítő videó meglehetősen puhára sikeredett. Különböző szebbnél képek váltják egymást, és mindeközben a legnyálasabb Disney-filmeket megszégyenítő stílusú dal szól. Még alig került ki a film, de már jelentős tömegek szidják. Íme:
Az első film sikeres volt, a második talán kevésbe lesz az? Vagy mindegy, csak beszéljenek róla? Szerintetek
(Forrás: cnngo.com)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.