Az utazás megszervezésekor általános, hogy az egyszeri turista nem hisz a szálloda weboldalának, de még az utazási irodának sem, hanem utánanéz a világhálón, mit lehet tudni erről a hotelről - hogyan látják mások, milyen képek szerepelnek róla, pontosan hol található. Megannyi kérdés, melyeket az itt következő weboldalak segítségével könnyebben lehet megválaszolni.
Ismert "szállodaértékelő" oldal a Tripadvisor. Előnye a hatalmas adatbázis, rengeteg látogató, így szinte biztos, hogy a kiválasztott hotelről is találunk információt.
A Hotelicopter annyiban más, hogy a Facebookkal összekötve lehetőségünk van ismerőseink által írt értékeléséket megtekinteni. Ezáltal azt is könnyen eldönthetjük, hogy mennyire hisszük el az adott véleményt.
Mindannyian szembesültünk már azzal a problémával, hogy a szálloda pontos helye, fekvése nem volt egyértelmű; vagy, hogy sokáig tartott egy bizonyos helyhez közeli szállodákat megtalálni. A SeeYourHotel adatbázisában nagyjából 100 000 hotel található, melyeket fekvésük, elhelyezkedésük szerint listáz. Így az a kérdés, hogy melyik szálloda van a legközelebb az x, y vagy z látványossághoz, mostantól egy perc alatt megválaszolható.
Akit már becsaptak jól fotózott képek csúnya szálllodákról, az fogja igazán értékelni a TvTrip szolgáltatásait. Itt a hotelektől független látogatók videóit nézhetjük meg - több mint 34 000 úti cél közel 135 000 szállodájáról.
Ha a cél az USA, és az utazó szereti az egyértelmű, jól átlátható statisztikákat, akkor érdemes egy pillantást vetni a Raveable oldalára. Egyértelmű jelzések, listák, statisztikák.
Kevés desztinációval dolgozik az Oyster, de a képek és a leírások megbízhatóak. A weboldal garantálja, hogy az itt található képeket nem manipulálták, hogy a szállodákat független és hozzáértő utazók "vizsgálták meg", majd minden befolyásolás nélkül írták le véleményüket.
És végül egy újabb konkurencia a Tripadvisornak: TravelPost. Az oldal fejlesztései lehetőve teszik a közösségi oldalakhoz (Facebook, Twitter) való kapcsolódást. Egyelőre talán kevés az értékelés, így a szállodákról kialakított kép nem lehet mindig teljes, de ez jó eséllyel változni fog.
Érdemes azonban minden szállodaértékelő oldalt fenntartásokkal kezelni: megjelenhet olyan vélemény, amely ebbe vagy abba az irányba elfogult. Lehet így besározni konkurenciát, vagy fényezni a saját szolgáltatásokat. (Ebből a szempontból természetesen jobbak a független véleményeket garantáló oldalak). Szerencsés dolog több oldalon megnézni a kiválasztott hotelt, így teljesebb és pontosabb lehet a kép. A legtöbb nagy foglalási portál (pl. hotels.com, travelocity.com, orbitz.com, expedia.com, venere.com) lehetőséget nyújt arra, hogy az utazás után véleményezzük az ott foglalt szállodát - ez legalább arra garancia, hogy az illető biztosan ott járt, és nem valamelyik szállodai dolgozó próbálja alakítani a képet a hotelről.
És hogy mi a szállodaipar válasza ezekre az oldalakra? Lehet, hogy nem feltétlenül etikus, de ők is rendszeresen ellenőrzik a róluk írt véleményeket. A dátum, a név, és az írt vélemény alapján megpróbálhatják beazonosítani a vendéget. A pozitív véleményt írók, ha visszatérnek a szállodába, akár kisebb ajándékokra is számíthatnak. A negatív véleményt megosztók kaphatnak bocsánatkérő levelet a szállodaigazgatótól, mely egyben kérés is, hogy a véleményüket módosítsák. Megszokott lépés az is, hogy a hotel felajánl egy éjszaka ingyenszállást annak reményében, hogy ezúttal sikerül pozitív képet kialakítani az utazóban. De ha a vélemény túl sarkos, vagy a szálloda szerint egyáltalán nem igaz, akkor az is előfordulhat, hogy feketelistára teszik a vendéget, aki így a jövőben az adott szállodalánc egyetlen tagszállodájában sem tud majd foglalni.
És hogy ez jó vagy sem? Egyesek szerint rossz, és igyekeznek megőrizni az anonimitásukat. Mások nem bánják, ha a szálloda tudja kik ők, és milyen véleménnyel voltak a szolgáltatásukról. Szerintetek?
(Forrás: budgettravel.com, travelandleisure.com, Seattle Times)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.