...vagy Bombay, ha úgy tetszik. A 20 milliós hatalmas városban folyamatosan keveredik a múlt, a jelen és a jövő, a Colaba-negyed pedig egyenesen olyan, mintha London trópusi másában járnánk. A Chhatrapati Shivaji pályaudvar (korábban Viktória-pályaudvar) India egyik legforgalmasabb pályaudvara. Naponta több mint ezer vonatot és több mint kétmillió utast szolgál ki.
De nem csak az egyik legforgalmasabb, hanem az egyik legszebb pályaudvar is ez. Inkább tűnik túldíszített palotának, vagy hatalmas katedrálisnak, mint pályaudvarnak. Akkor is érdemes meglátogatni, ha az ember nem akar vonatra szállni. Az épületet Frederick, W. Stevens brit építész tervezte, aki több európai pályaudvart is tanulmányozott ehhez. Az építési munkák 10 évig tartottak (1878-1887), és a pályaudvart maga Viktória királynő avatta fel a uralkodásánák 50. évfordulóján. A pályaudvar 1996-ig viselte a Viktória nevet. 2004 óta a Világörökség része.
A pályaudvar a 19. századi viktoriánus építészet egyik csodás darabja, mely indiai motívumokat is magán visel. A brit építészek indiai kézművesekkel dolgoztak együtt, így jött létre ez a pazar épület, melynek bejáratát a brit oroszlán és az indiai tigris együtt őrzi. Nem csak a tornyok és a boltívek emlékeztetnek az indiai palotákra, de a díszítés pávái, szörnyei, majmai, oroszlánjai és fák között megbűvó kígyói is ezt idézik. A belső faragványok, a színes padlóburkolat, a díszes vaskorlátok és mellvédek is indiai kezek munkáját dicsérik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.