A szállodai túltöltés az utazók (egyik) réme. Heteken át böngészték a szállodákat, hosszas SWOT-analízíssel kiválasztották a legmegfelelőbbet, 142 weboldal és 14 utazási iroda árajánlatát összevetve végül sikerült lefoglalni a legjobbat a legjobb áron, és amikor az összes bőröndünkkel végre odajutnak a recepcióhoz, akkor ez az öltönyös alak azt mondja, hogy nincs hely? Dehát itt a visszaigazolás!
Igen, a szállodák rendszeresen túltöltik magukat - a gyakorlat és a tapasztalat mutatja, hogy hány százalékkal és milyen időszakban lehet ezt megtenni anélkül, hogy akár egy vendéget is el kelljen küldeni a recepcióról. Hiba azonban itt is előfordul, ekkor hiába van visszaigazolás, bizony a szállodában már egy szabad szoba sincs számunkra.
Kétségbeesni azonban teljesen felesleges - ha a szobát előre lefoglaltuk, előleget fizettünk vagy megadtuk a hitelkártyaszámunkat, akkor a szálloda is azon lesz, hogy megoldja a problémát, lehetőleg úgy, hogy mi végül mégiscsak elégedetten távozzunk. A hotelek nem szeretik, ha a hall tele van szobára váró, hangos és elégedetlen vendégekkel. Biztosan lehetünk benne: a szálloda diszkréten, gyorsan és gördülékenyen intézi ezt a problémát. Az alternatívaként felajánlott szálloda várhatóan azonos vagy magasabb kategóriájú lesz, de bizton számíthatunk ingyen taxira a transzferhez, vagy akár valami kellemes bekészítésre a szobában.
Aki mégis szeretné elkerülni, hogy másik szállodában töltse az éjszakát, annak néhány gyakorlati jó tanács ehhez:
A szobákat érkezési sorrendben adják oda. Ha túltölt a szálloda, akkor a a késő éjszaka érkező vendég marad hoppon. Ha tudod előre, hogy későn érkezel, akkor ezt már a foglaláskor jelezd! Ha késik a repülőgéped, próbáld meg értesíteni a szállodát. Persze a késői érkezés jól is elsülhet - lehet, hogy a foglalt standard szoba helyett az utolsónak megmaradt lakosztályt kapod. Jó ha tudod: a hitelkártya megadása arra szolgál, hogy amennyiben a vendég mégsem érkezik meg, akkor a szálloda a kötbért rá tudja terhelni. Ez az átköltöztetés ellen nem véd.
Minél többet fizettél, annál biztosabb a helyed: a tengerre néző elnöki lakosztályt lefoglaló vendéget nem szokás másik szállodába küldeni. Az online szállodafoglaló oldalon standard szobát foglalót igen. Ez persze a két szélsőség, de általánosságban igaz: a drágább szobát foglalók nagyobb biztonságban vannak. Ennek egyik oka, hogy ezekből a szobákból általában kevesebb van, és ezért nem is szokás olyan mértékben, vagy egyáltalán túltölteni. Másik, hogy az szálloda igyekszik a jól fizető vendégeit megtartani: a tipikus törzsvendég általában nem az online szállodafoglaló portálon keresztül érkezik.
És ha már törzsvendég: a VIP vendég, a klubtag, a törzsvendég, a céges (corporate) ügyfelek ritkábban kerülnek másik szállodába. Ez is egy módszer - kerülj be a kiválasztott hotel vagy hotellánc törzsvendégprogramjába, és várhatóan nem kell költöznöd.
Vannak persze kevésbé vendégbarát szállodák, akik majd azt mondják: a foglalás nem érkezett meg, nincs kifizetve stb. Erre az esetre legyen nálad a visszaigazolás és a fizetés másolata kinyomtatva, ha utazási irodán keresztül foglaltál, akkor az ő elérhetőségük. És akkor majd jöhetnek az újabb gyenge érvek a meghibásodott fűtésről, csőtörésről stb - lényeg, hogy legyél tisztában a jogaiddal: neked minimum ugyanolyan kategóriájú szoba és egy ingyen taxiút jár.
A legfontosabb: nem kell felháborodni és mindenfelé rosszat terjeszteni a szállodáról. Ha korrekten intézik az átköltözést, ha jó szobát kapsz, akkor mindent megtettek. A túlfoglalás mindenhol előfordul - nem ez a világ vége.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.