Kezdjük az alapoknál: mi is az a fenntartható turizmus? Ez - igen nagy vonalakban - azt jelenti, hogy az idegenforgalom tervezésénél és fejlesztésénél nem csupán az azonnali, kézzelfogható haszonra figyelünk, hanem más, anyagi javakra kevésbé lefordítható szempontokat is figyelembe veszünk. Úgy fejlesztjük a turizmust, hogy annak káros hatásai ne rombolják a környezetet, a desztinációt, így az a jövőben is kívánatos úti cél maradjon. Ez természetesen nem egyszereplős játék: az adott helyszín összes turisztikai szereplőjének kell ebben együttműködnie, a legfelsőbb hatóságoktól a szállodákon, éttermeken át akár a legkisebb ajándékboltig is. A hosszú távú nyereségért fel kell áldozni a rövid távon megjelenő haszon egy részét. A turizmus szereplőinek fel kell ismerniük, hogy csak egy terület csak akkor hoz hosszú távon hasznot (és biztosít több generáción keresztül munkát az ott élőknek), ha erőforrásait okosan és takarékosan használják.
A fenntartható turizmus főbb kérdéseit, poblémáit 2011. február 14-18 között a "Fall in Love with Responsible Tourism Week" elnevezésű online konferencián lehet megvitatni. A konferencia web 2.0-ás alkalmazásokon keresztül érhető el (Delicious, Facebook, Flickr, Foursquare, Gowalla, Slideshare, TripLine, Twitter és YouTube). A résztvevők megoszthatják egymással saját tapasztalataikat, kérdéseket tehetnek fel. A több fórumon folyó beszélgetések összefoglalása a Planeta Update levelezőcsoporton és Ron Maider blogján keresztül lesz elérhető. Részletes információért klikk ide.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.