Maribor, Ptuj és Ljubljana - hosszú hétvége Szlovéniában

Őszi nemzeti ünnepünk idén négynapos hétvégét okozott - mi pedig (és gondolom sokan mások is) útra keltünk. Választásunk Szlovéniára esett, mert közel van és mert amúgy is szeretjük. Rövid beszámoló következik sok képpel, a látványosságok tételes felsorolását direkt hagytam ki - arra vannak az útikönyvek!

Bármennyire közel is van (Budapesttől 340 km, kb 3 óra) még sosem álltunk meg Mariborban, így először is ezt pótoltuk. Maribor Szlovénia második legnagyobb városa, Északkelet-Szlovénia központja. A város régi és új részét a Dráva szeli ketté. Mi elsősorban a régit szerettük volna megismerni, és - habár az időjárás nem volt éppen kegyes - alaposan be is jártuk. Az óvárosi rész egyszerűen felfedezhető gyalogosan - a reneszánsz városháza, a barokk épületsorok, a kedves terek, szűk házközök és kellemes sétálóutcák még esőben is csábítóak. A Dráva mellett elhelyezkedő Lent nevű városrész  borozókkal, kávézókkal teli; valószínűleg meleg nyári estéken a hangulatosabb, mint esős őszi délutánokon, így kénytelen voltunk egy-két pohár borral megvigasztalni magunkat. A környéken régóta (a római időkig visszanyúlóan) termesztenek szőlőt és készítenek bort, szerintem érdemes megkóstolni, persze szigorúan azután, hogy megcsodáltuk Európa legöregebb, mintegy 400 évesnek tartott szőlőtőkéjét a Dráva sétányon.

Szállásunk a Hotel Orel volt - háromcsillagos szálloda a régi városrész szívében.
A parkolóját autóval megközelíteni egyedi élmény, hiszen át kellett vezetni a főtéren - kb, mintha a Vörösmarty téren autózna az ember. A szoba kellemes, tágas és tiszta; felszereltsége: tv, telefon, hajszárító, minibár, ja és a kötelező ingyen Wifi. A reggeli háromcsillagos viszonylatban kiváló minőségű: széles választék, jó minőségű felvágottak, meleg ételek, császármorzsa. Egyedül a narancslé minősége okozott csalódást.....

A maribori vacsorát a Rozmarin nevű étteremben költöttük el - ahol kissé alulöltözöttnek éreztük magunkat a városnézős ruháinkban. Az ételek és borok minősége, valamint a kiszolgálás is tökéletes volt - az az étterem, ami kedvencünk is lehetne, ha még ennél is közelebb lenne.

Másnap reggel Ptuj felé vettük az irányt - ez Szlovénia legrégibb települése, már a Kr.e. 2. évezredben is lakott volt. Ptuj a középkorban virágzott fel, kereskedővárosként. A csodálatosan épen maradt óváros kis utcáin keresztül lehet eljutni a várhoz, mely mai formáját a 17. században nyerte el. A várlátogatás után a zegzugos utcák, kis terek felfedezése volt a program, majd délidőben Ljubljana felé vettük az irányt. A szlovén fővárosba egyszerre érkeztünk a jó idővel - a közös megérkezést így egy folyóparti kávézóban, süteménnyel és kávéval ünnepeltük....

Ljubljanában a City Hotelben laktunk, ami szintén háromcsillagos, és alapvetően pontosan megfelel a kategóriájának. A maribori szállodához képest azonban egy kicsit talán alacsonyabb színvonalú, egyszerűbb szobákat kaptunk - némileg magasabb áron. A reggeli itt is kiváló volt (kivéve a narancslét), egy kicsit szervezetlenebb kiszolgálással. Kávéivók előnyben - én hirtelen össze sem tudtam számolni hányféle kávét volt (a teáfélék megszámolásával nem volt gondom ;))

Ljubljana Szlovénia fővárosa - 300 ezer lakosával Európa legkisebb fővárosai közé tartozik. Már a római időkben kereskedelmi csomópont volt (Aemona néven). Az óváros nem nagy, gyalogosan egy nap alatt bőségesen bejárható. Mi másfél nap alatt kényelmesen végigsétáltunk rajta oda-vissza, felmentünk a várba (gyalog, aki nem ennyire sportos, az mehet siklóval is), kávéztunk a folyóparton, elmentünk a 150 éves Union sörgyárig (felújítás alatt, múzeuma előzetes bejelentkezéssel látogatható), átmentünk szinte minden hídon, ettünk a piacon, és megcsodáltuk a legszebb szecessziós épületeket is.

Első esti vacsoránkért áthatoltunk egy halasbolton és Valentinnél halat vacsoráztunk - tonhal-tatár, szlovén halleves, kétszemélyes haltál volt a menü, desszertnek a szomszédos piacon éppen záró csokoládé-vásár akciós termékeit fogyasztottuk. Második este már leadtunk a gourmet igényekből és beértük egy pizzával (korábbi tapasztalataink szerint a szlovénok ebben a műfajban azért eléggé jók - most sem kellett csalódni)

Utolsó nap reggelén korán indultunk - a városban aznap rendezték a maratont, így, ha nem akartunk későn indulni, akkor korán kellett. Beiktattuk még a hétvégébe Zágrábot is. Egy rövid séta fért bele a délelőttbe: Jelasics bán szobra, a vár, a katedrális, egy sütemény, egy kávé....

Jó választás volt - Maribor és Ljubljana is tetszett! Hosszú hétvégés kiruccanásokra tökéletes úticél bármelyik, vagy akár mindkettő. Közel van, árai elfogadhatóak, minden étteremben és kávézóban barátságos kiszolgálásban volt részünk, és látnivaló is akadt bőven.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fazakas László 2014.11.15. 05:50:27

Én Ptujban jártam egyszer.
Az is eléggé megragadó kis ódon városka a Dráva partján.
Szép és jó az óváros-része, a dombtetőn a vár, no meg - az éttermek kínálata.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com