Vojázs

Legjobb budapesti szállodák

2010. október 07. 10:00 DonnaQ

Egy nemzetközi, a közösségi oldalak működésével és azok marketingével foglalkozó cég a TripAdvisor, a Booking.com, a Hotel.info, HRS, Hotels.com, Venere és a Holidaycheck oldalakon megjelenő vélemények alapján elkészítette a budapesti négy- és ötcsillagos szállodák összesített értékelését.

Az értékelésbe csak azok a szállodák kerültek be, melyek a fentiek közül legalább négy oldalon szerepeltek, minimum 3, két évnél nem régebbi értékeléssel. Az eredmények százalékpontban kerültek meghatározásra, a maximum a 100. Pontegyenlőség esetén a hotelek ugyanazt a helyezést kapták.

Lássuk az így keletkezett toplistát (1-20-ig):

helyezés szálloda csillagszám pontszám
1. Palazzo Zichy Hotel 4 94
2. St. George Residence 5 92
2. Buda Castle Hotel 4 92
3. Corinthia Royal Budapest 5 91
4. Kempinski Hotel Corvinus 5 90
5. Mamaison Izabella 4 90
5. Alta Moda Fashion Hotel 4 90
6. Opera Garden Hotel 4 89,6
7. Starlight Suiten Hotel 4 89,3
8. Le Meridien Hotel 5 88,8
9. Boscolo New York Palace 5 88,7
10. Hotel Castle Garden 4 88,57
11. Sofitel Chain Bridge 5 88,5
11. Belvedere Hotel 4 88,5
12. Best Western Premier Parlament 4 88,1
13. K+K Opera 4 88
14. Adina Apartmanhotel 5 87,6
15. Normafa Hotel 4 87,4
16. Hilton Budapest 5 87,3
17. Intercontinental Budapest 5 87,1
18. Hilton Westend Hotel 5 87
18. Ramada Resort Aquaworld 4 87
18. Lions Garden Hotel 4 87
19. Continental Hotel Zara 4 86,8
20. Mamaison Hotel Andrássy 4 86,5

 

Hogy mennyire lehet komolyan venni az interneten megjelenő szállodaértékeléseket, arról már itt a blogon is olvashattatok korábban. Abban a cikkben az értékelések megbízhatóságáról is volt szó, most azonban még egy tényezőt figyelembe kell venni: interneten, így ezeken az oldalakon is, általában egyéni vendégek foglalnak szobát. Azaz ezt a rangsort a csoportos vagy konferenciavendégek véleménye nem, vagy csak kismértékben befolyásolta - márpedig ez egy igen markáns szegmens a turizmusban, mint vendégéjszakában, mint költésben.

A táblázatból azonban két dolog biztosan látszik. Az egyik, hogy az egyéni vendégek foglalásaiknál előnyben részesítik a mostanában megjelenő trendi, boutique hoteleket. Ennek oka lehet, hogy a kisebb szállodáknál talán hangsúlyosabb a vendéggel való személyes törődés - vagy legalábbis ennek kommunikációja. A másik, hogy a budapesti szállodapiacot uraló két nagy szállodavállalat, az Accor és a Danubius szállodái viszonylag hátul végeztek -a két zászlóshajó, a Sofitel Chain Bridge (lánykori nevén Atrium Hyatt) a 11., míg a Hilton Budapest a 16. Mindkét szállodavállalattól csak egy-egy hotel került be a 20. listába. Ez legalábbis elgondolkodtató - hangsúlyozom: az egyéni vendégek piacán.

Aki részletesen érdeklődik a listába bekerült szállodák iránt, a névre kattintva eljuthat a szálloda weboldalára.

A bejegyzés trackback címe:

https://vojazs.blog.hu/api/trackback/id/tr332275446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.