Húsvét Sopronban

A Hol töltsük a húsvétot a gyerekekkel? versenyben Sopron győzött az idén. Kicsit későn dőlt el, hogy egyáltalán hány napot tudunk elutazni, aztán én először a bőség zavarában szenvedtem: márminthogy túl sok ötletem volt az úti céllal kapcsolatban. Aztán rá kellett jönnöm, hogy annyira sok szabad hely már nincsen, úgyhogy a Szeged vagy Debrecen vagy Nyíregyháza erős versenyben extra gyorsasággal döntöttem Sopron mellett.

Szállásként a négycsillagos Hotel Sopront választottuk. Ez a szálloda közel található a belvároshoz, ugyanakkor van őrzött parkolója, így erről is le van a gond. Az épület nem éppen mai darab, de a szobák és a belső tér nagy része is felújított, szépen rendben tartott. Családi szobát foglaltunk, ami itt két egybenyitható kétágyast jelent, azaz két légtér, négy férőhely és két fürdőszoba. Na meg két erkély, ahonnan pazar kilátás nyílt Sopron belvárosára - már megérkezéskor, borús időben is csodás volt, aztán másnap reggel a kelő napban fényében még inkább, az esti, kivilágított Tűztorony látványával pedig nehezen tudtunk betelni. A szobák berendezése kifejezetten szép és maximálisan tiszta is! A húsvéti hosszú hétvégén félpanziós (reggeli és vacsora) ellátás volt, ami első két este büfévacsorát jelentett, a harmadikon már kisebb volt a foglaltság, így akkor étlapról választhattunk. Gondolom egyértelmű, hogy a gyerekekkel a büfé volt kényelmesebb - 2 fajta leves, 4 féle főétel, körettel, saláták, sütemények vártak minket, könnyű volt a látvány alapján meggyőzni őket. A reggelinél is bőséges volt a választék, a felvágottak, sajtok mellett 4 féle meleg étel, gabonapelyhek, lekvárok sorakoztak. Egyedül a narancslé volt a vártnál rosszabb, sajnos.

A gyerekekkel utazás ritkán szól arról, hogy mi mit szeretnénk, de azért igyekeztünk úgy összehozni ezt a pár napot, hogy szülő és gyermek is jól mulasson. Szerencsére az időjárás is jóra fordult; érkezéskor még borongós volt az idő, de a vasárnap reggeli csokitojás-keresésre már szépen sütött a nap. A nyuszisimogatással kombinált csokitojás-keresést a szálloda szervezte, ami remek reggeli mulatság lett (a zsákmányból még mindig van....), aztán felkerekedtünk egy rövid belvárosi sétára. Városfalon végigmenés, Tűztoronyba fellépcsőzés, Sopron felirat megmászása - és ezzel ki is merült a gyerekek városnéző kapacitása. Sürgősen ebéd után néztünk, a Rókalyuk nevű étteremben ettünk egy gyorsat, és ami még fontosabb, finomat. Itt a gyerekek a várakozás idejére szinezőt és ceruzát kaptak, ezt az extra kedvességet Ausztriában is tapasztaltuk már: szülő, gyermek és étterem is profitál belőle. Szóval lehet bátran másolni! Kis szieszta után a délután hátralévő részében a Hotel Sopron trambulinját és a csúszdáját amortizáltuk, majd a beltéri játékok kerültek sorra.

Másnap újra autóba ültünk, és a Fertőrákosi Kőfejtőt jártuk végig tanösvénytől barlangig. Mondhatom alaposan felfejlődött azóta, hogy én ott utoljára jártam (még bőven a múlt században, általános iskolai osztálykiránduláson). Lett színházterem, őskori kiállítás, miegymás. Van aki a most nyíló tavaszi héricseket, más az őscápa állkapcsát és a falra applikált bölényeket vette alaposabban szemügyre. Ezután bobozás következett, és ez az a program, amit nálunk mindenki ugyanúgy szeret: azaz maximális sebességgel száguld kicsi, nagy, lány és fiú.

Belefért a hétvégébe egy-egy futás mindkét felnőttnek - én persze elnéztem egy kereszteződést, úgyhogy a Lővérek helyett a Sopronbánfalvi kolostornál kötöttem ki. Nem voltam a helyhez öltözve, így nagyon nem merészkedtem be, de azt eldöntöttem, hogy a legközelebb belülről is meg kell néznem!

Az utolsó napon már hazafelé, Győrben találtunk programot: a Xantus János Állatkertet. Erősen lógott az eső lába újra, de szerencsére az állatkert könnyen bejárható, ezért kisgyerekeseknek nagyon ajánlom. Fehér tigrisek, fehér oroszlánok, fehér kenguruk, pár napos tevecsikó, apró majmok, szunyáló flamingók - a teljesség igénye nélkül néhány az itt látható állatok közül. Az állatkertnek amúgy szép nagy játszótere is van, de mivel eleredt az eső és a büfében nem tudtunk ennivalót venni (azért ez furcsa egy olyan napon, ami iskolai szünet, nem?), továbbálltunk.

Részünkről ennyi fért bele ebbe a hétvégébe - szokás szerint remekül éreztük magunkat.

Tetszett az írás? Kövess a Facebookon, ahol elsőként értesülhetsz minden posztról!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com