Kicsit több, mint egy éve állítottam itt a blogon, hogy az artousti hegyi vasút Európa legmagasabban fekvő vasútvonala. S ugyan a weboldalán még mindig ez áll, a tények makacs dolgok, és nekem is el kell ismernem, hogy a Jungfrau-vasút magasabbról indul és magasabbra érkezik. Itt és most tehát elismerem, hogy Európa legmagasabban fekvő vasútvonala a Kleinde Scheidegg és a Jungfraujoch közötti 9 km-es sínpálya - amit lentebb részletesebben megismerhettek:
A vasútvonal "alsó" állomása, a Kleine Scheidegg 2 061 méter magason található, az utazók innen szinte teljes egészében az Eiger és a Mönch hegyekbe vágott alagútban vonatoznak, majd Európa legmagasabban fekvő vasútállomásán, a 3 454 méter magason található Jungfraujochon fejezik be az utat. A 9 km hosszú úton, a közel 1400 méter szintkülönbséget mintegy 50 perc alatt küzdi le a vonat.
A vasút építésére sok terv volt, végül 1894-ben indultak meg a munkálatok. 16 évvel később, 1912. február 21-én sikerült áttörni a Jungfraujoch gleccserét, a fenti vasútállomás pedig ugyanebben az évben, augusztus 1-én nyílt meg.
Három alagút található a pályán, a teljes pályahossz 80%-a halad ezekben. A leghosszabb egybefüggő alagút 7 122 méter.
Az Eigerwand és az Eismeer állomásokon 5-5 percre áll meg a vonat, szimplán turisztikai célból: az utasok hatalmas panorámaablakokon csodálhatják meg a környező hegyeket.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.