Így utazott a világ a 20. században

Minden év elején írok az idegenforgalom változásairól, feltörekvő, új, egyre népszerűbb úti célokról, módokról, irányokról - az utazási szokások változása nem új dolog. Mióta az utazás pihenésről, kikapcsolódásról szól, azóta a szokások is folyamatosan változnak. Így volt ez természetesen a 20. században is - lássuk melyek voltak a múlt század nagy trendjei, szokásai. Akik szeretik a retro hangulatot, némelyiket "kalandot" ma is átélhetik!

1910 - A század elején az Atlanti-óceán átkelése kényelmesen csak néhány gazdag és tehetős ember kiváltsága. Ekkor kezdtek épülni a hatalmas óceánjárók, melyek egymással versengve próbálták az utazók kegyeit elnyerni. A korszak nagy hajója a brit Cunard Line Mauretania nevű gőzöse volt, mely 20 évig őrizte a Liverpool-New York útvonalon 1907-ben felállított sebességrekordját. Nos a Cunard Line ma is működik, mi több, továbbra is van transzatlanti hajójárata, így ez az élmény, talán kicsit gyorsabban és még nagyobb kényelemben ma is átélhető. További részletek erre >>>

1920 - az 1. világháború véget ért, itt vannak a dekadens 20-as évek. Újra utazik Európa - a britek ekkor kezdtek beleszeretni a francia Riviérába. Cannes, Nizza, St Tropez népszerűsége és ára az egekben volt. Az Azúrpart ma is csodás, a Promenade des Anglais-n végigsétálni nagyjából ugyanaz a látvány fogad minket, jó hír, hogy az árak némileg barátibbak, mint ebben az időben. Aki errefelé utazik innen is tájékozódhat >>>

1930 - A harmincas évek jelképe a Zeppelin. A kereskedelmi személyszállítás úttörője ebben az időszakban Európából Észak- vagy Dél-Amerikába is repült már, és egészen a Hindenburg balesetéig rendkívül népszerű volt. Aki szeretné kipróálni, milyen érzés lehetett ez, az a Bodeni-tó partján lévő Friedrichshafenben megteheti. A híres léghajó otthonában bejárhatóak a Zeppelin hangárjai, tavasztól őszig pedig 30-120 perc közötti sétarepülésekre is van lehetőség. Részletek innen nyílnak >>>

1940 - A 2. világháború már megkezdődött, így Európában már csak igen keveseknek adatik meg a kedvtelésből utazás. Nem úgy az Egyesült Államokban! Talán ezek az évek számítanak az amerikai vasútközlekedés fénykorának. A kényelmes vonatok gyorsan szelték át a hatalmas kontinenst, a szolgáltatás fényűző volt, az árak pedig ehhez mértek. A vonatozás szerelmeseinek jó hír, hogy az USA továbbra is bejárható vonaton, s talán lassabb, mint egy repülő, de mindenesetre életre szóló élmény. Információ és foglalás az Amtrak weboldalán >>>

1950 - A nagy autós utazások kezdete! Megjelentek a hatalmas országúti cirkálók az USA-ban, ahol az élet visszatért a háború előtti kerékvágásba. Olcsón lehetett benzint venni, minden kapható volt. Megjelentek a sugárhajtású repülőgépek is, melyekkel az utazás még gyorsabb és egyszerűbb lett. És hogy hol találjuk meg az 50-es évek hangulatát ma? Talán Havannában lehet próbálkozni - az El Floridita bárban a hangulat ma is olyasmi! Kuba weboldalára itt juthasz el >>>

1960 - És elindult a tömegturizmus. Többszáz fős skandináv csoportok égtek egyszerre rákvörösre a spanyol napsütésben, halászfalvak alakultak át nyaralóvárosokká. És ez az, ami ma is bárhol átélhető - csak a választék lett egyre nagyobb, hála az internetnek, ma már könnyedén találhatunk magunknak olyan helyet, ahol tömegek nyaralnak. Olyat, ahol csak kevesek, egyre nehezebben...

1970 - A hippikorszak elhozta a hátizsákos-sátras utazókat. A kedvelt úti célok Ázsia fel nem fedezett országai lettek. Ázsia még napjainkban is bőven tartogat felfedeznivalót a kalandot kedvelő hátizsákos utazóknak. A szervezésre azonban érdemes egy kicsit több időt fordítani, mint a 70-es években és alaposan tájékozódni a biztonsági helyzetről!

1980 - Az InterRail vonatjegy megjelenésével egyre több fiatal kelt útra hosszú hetekre, hogy bejárja Európa egy-egy szegletét. A megbízható, gyors és ilyen módon olcsó vasúti közlekedés lehetővé tette a hosszú vakációt, melyet mindenki igyekezett is kihasználni. Pezsgett az élet a hostelekben, olcsó motelekben, a vonatokat pedig hatalmas hátizsákokkal utazó fiatalok töltötték meg. Az InterRail ma is létezik, kivaló lehetőség az olcsó utazásra, érdemes azonban kombinálni a fapados repülőjáratok által kínált olcsó jegyárakkal, így időt spórolhatunk.

1990 - A vasfüggöny lehullásával új úti célok és új utazók jelentek meg a turizmus piacán. Közben a technika is rohamos fejlődésnek indult, egyre gyorsabb és modernebb közlekedési eszközökkel utazhattunk, a telekommunikáció fejlődésével az utazók egyre nagyobb biztonságban érezhették magukat a világ minden táján. Nos az egykori kommunista országok retro-hangulata már eltűnőben, de ha egy "nyugati" turista még mindig ezt keresi, akkor pl nálunk biztosan megtalálja. Egy látogatás a Szoborparkban, utazás Trabanttal vagy Barkassal - ez ma sem lehetetlen.

2000 - Itt vannak a szigorú repülőtéri biztonsági intézkedések és a fapados járatok, és velük együtt tűnőben azok a boldog évek, amikor ingyenes volt a repülőgépen a csomagfeladás, nem kellett fizetni az ételért és a külön kiválasztott székért.... Ma már senki sem lepődik meg, ha meg kell szabaduljon cipőjétől a biztonsági ellenőrzésen, ha étlen-szomjan kellett várnia a sokat késő fapadosra, és ha a fényképezőgép külön poggyásznak számított a becsekkoláskor. Nem hiszem, ezt az időszakot nagyon keresni kell - a fapadosok még mindig itt, és nem sokat változott a helyzet..... Utazz fapadossal bárhova, és pont ezt a hangulatot éled át!

A bejegyzés trackback címe:

https://vojazs.blog.hu/api/trackback/id/tr865380771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com

süti beállítások módosítása