Két keréken a Délvidéken - 2. rész

A Délvidéki bringatúra első részét itt olvashattátok, a kirándulás története most folytatódik...

Magyarkanizsa előtt kupaktanács. Merre tovább, bánáti vagy bácskai oldalon haladjunk? Úgy döntünk, céltudatosak leszünk és tartjuk magunkat az eredeti tervekhez, miszerint 4 nap alatt eljutunk a tokaji aszú eredeti hazájába és megkóstoljuk, mivé lettek Mátyás király kedvenc borai, majd visszatekerünk Szabadkára.
Irány az Aracsi Pusztatemplom. Szabadkától 110 kilométernyi tekerés után megérkezünk a pusztába. A romtemplom látványa messziről sejteti, hogy egy újabb csoda vár ránk. A látvány hihetetlen, még Laci is érzi, hogy most illő befognia a száját.

Azt hiszem, mindenki eltikkadt. Menjünk Muzslyára, aludjunk egy nagyot!

Reggeli után még kacérkodunk a gondolattal, hogy megtekintjük Európa legnagyobb sivatagát, de mivel ez 200 kilométerrel hosszabbítaná meg az eredeti útvonalunkat, egyöntetűen leszavazzuk. Irány a Tarcal-hegység, azaz mai nevén a Fruška Gora. Az útvonaltervezés kicsit körülményes, át kell kelnünk a Tiszán és a Dunán, de időnk és térképészünk van, aggodalomra semmi ok. Persze a forgalmas utakat el kell kerülnünk, így némi kóválygás után érkezünk meg Szerémségbe. És végre előttünk magasodik a Tarcal-hegység, aminek a megmászása igazi délutáni program.

A lányok lemondanak az élményről, hűsölnek egyet, míg Lacival feltekerünk Popovicára. Itt még fél órát tekergünk, élvezzük a csodás kilátást és a jó levegőt, majd jöhet az ereszkedés. Az úton semmi forgalom, sebességkorlátozásról még nem is hallottunk, bár az öngyilkosság kicsit túlzás.
A lányokat ott találjuk, ahol hagytuk, ez nagy öröm, ugyanis Ági nagymamája élveboncolást ígért, ha nem vigyázok az unokájára. Belcsényre indulunk, ma éjjeli szállásunkra.

Itt szürkületig megtekintjük a Spitzer kastélyt, amely talán a Délvidék legszebb kastélya. Sajnos romos állapotban van, de a belterét is szemügyre vehetjük, ahol turul madár fogad bennünket. Vacsora gyanánt pedig elfogyasztunk egy-egy burekot. A nem-vajdasági ismerőseim kivétel nélkül burek-függők, ami szerintük vajdasági joghurttal valami fenséges. Hát jó, valóban finom, kalóriás és relatív kulturáltan fogyasztható akár egy padon ülve is. Laci persze leeszi magát, aminek köszönhetően egy méretes zsírfolt éktelenkedett a nadrágja elülső részén a következő két napban. De csak nekünk volt kellemetlen, őt nem zavarta.

Az estét egy-egy finom szerémségi vörösborral zártuk, de nem maradt energiánk a szerémi bor legendáját élesztgetni. Reggelig durmolás, nehéz ébredés, szedelőzködés, indulás... Komppal kelünk át a Dunán, így nem kell visszamennünk Újvidékre és nem kell átkelnünk Horvátországba. A komp ráadásul ingyenes a biciklisek számára. Meg sem állunk Bács váráig, ahol csendes, nyugodt környezetben járjuk be a várromot. Kellemes délutáni szieszta után indulunk Gombosra, esti szállásunkra.

Némi helyi segítséggel bejelöltünk a térképen egy rövidebb utat, ami egy csatorna partján vezet. A nyári út járható, bal oldalon a csatorna és a nád, jobbról erdő. Árnyékban tekerhetünk, ideális. Az öröm nem tart sokáig, ugyanis másfél-két centis rovarok felhőbe rendeződve támadnak. Nem értem, mit akarnak és mik ezek, de kiverik a szemeinket, telerakodik velük a ruhánk, lepik az arcunkat. A lányok pánikban, Laci menekül, elesik. Röhögnék, ha lenne kedvem és nem félnék, hogy lenyelek 5-10 darabot.
Kiérünk az útra és ahogy jöttek, úgy el is tűntek. Lacit 10 éve ismerem, de először vallja be, hogy valamitől félt: „Komám, nézd már meg, hogy foltos-e a nadrágom hátul is!”
Gomboson a lányok nagyon finom vacsorát készítenek. Csak ülünk, hosszasan beszélgetünk. Kellemes telik az utolsó közös esténk.
Az utolsó napra csak Zombor csodás óvárosának a megtekintését terveztük. Valóban gyönyörű, hangulatos város. Egy órányi városnézés után Topolya felé vesszük az irányt. Itt válnak el útjaink, ők Szabadkára tartanak a vasútállomásra, én a szülőfalumba megyek.
Idén nyáron folyt. köv. A Délvidék elég értéket rejt ahhoz, hogy 20 év múlva is újat mutasson mindannyiunknak.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kövess a Facebookon is!

Utolsó kommentek

Címkék

2013 (7) 2014 (11) 2015 (14) 2016 (12) 2017 (14) 2018 (9) afrika (38) amerika (40) amszterdam (6) anglia (41) ausztrália (21) ausztria (23) ázsia (6) balaton (5) bali (9) bécs (6) belföld (28) belgium (9) bled (5) bor (6) börzsöny (7) brazília (11) budapest (26) családinyaralás (11) csehország (14) dánia (11) dél (23) dél afrika (8) dunakanyar (6) egyesült államok (30) európa (6) évforduló (5) facebook (6) fesztivál (9) film (8) focivb (27) focivébé (23) forgatási helyszín (8) forma 1 (12) fotó (11) fotók (6) franciaország (40) hajó (6) hajóút (5) hollandia (12) horvátország (6) hotel (50) húsvét (5) india (18) internet (13) iphone (5) irán (5) izland (6) japán (14) júliai alpok (6) kanada (18) karácsony (30) karib (21) kastély (5) kedvezmény (12) kenya (5) kerékpár (12) kilátó (5) kína (14) kirándulás (7) korea (7) környezetvédelem (14) különleges (19) kulturális főváros (8) las vegas (6) legnagyobb (5) lengyelország (9) london (14) magyarország (53) maldív (5) marketing (5) mexikó (19) múzeum (17) nagy britannia (11) németország (28) nemzeti park (7) new york (16) nyaralás (33) nyeremény (5) nyereményjáték (5) ökoturizmus (26) olaszország (21) oroszország (8) párizs (8) plakát (6) portugália (9) programajánló (12) programok (5) reklám (7) repülés (27) singapore (5) skócia (10) spanyolország (25) svájc (12) svédország (7) sydney (5) szálloda (63) szállodák (7) szeged (7) szilveszter (6) szingapúr (8) szlovénia (20) szokatlan (10) tata (6) technika (5) témapark (5) törökország (9) túrázás (9) turizmus (217) unesco (21) usa (67) utazás (452) utazási iroda (5) vár (5) videó (30) világörökség (55) vonat (15) weboldal (5) zene (9) Címkefelhő

Minden, ami utazás

Utazás minden viszonylatban és változatban. Ha velem szeretnél kapcsolatba lépni, itt megteheted: vojazsblog@yahoo.com